Δωρεάν προβολή του «Θα πέσει η νύχτα», 15 – 17 Μαρτίου, στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει από τις 15 έως τις 17 Μαρτίου, δωρεάν στην ψηφιακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr, το ανατριχιαστικό ντοκουμέντο για το Ολοκαύτωμα Θα πέσει η νύχτα του Αντρέ Σίνγκερ, ένα σπουδαίο ντοκιμαντέρ που πρέπει να δουν όλοι.
Η ειδική προβολή της συγκλονιστικής ταινίας πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση 78 χρόνων από την αναχώρηση του πρώτου από τους 19 συρμούς που μετέφεραν συνολικά 46.091 Εβραίους από τη Θεσσαλονίκη στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς – Μπιρκενάου. H προβολή γίνεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης που έχουν καθιερωθεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης υπό τον τίτλο «Ποτέ ξανά».
περισσότερες πληροφορίες
Τελευταία ευκαιρία να δείτε στο 23ο ΦΝΘ
Συγκλονιστικά ντοκιμαντέρ που θα μείνουν για πάντα μαζί μας. Έχουμε μια τελευταία ευκαιρία να τα δούμε, στο πρόγραμμα του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Ταξίδια στο Κονγκό του Μαρκ Αλεγκρέ
Σύντροφος και συνταξιδιώτης του συγγραφέα Αντρέ Ζιντ στις γαλλικές αποικίες της κεντρικής Αφρικής, ο Μαρκ Αλεγκρέ αποφάσισε να φιλμάρει τη δεκάμηνη περιπέτεια στην εξωτική ήπειρο, αφαιρώντας ωστόσο εντελώς το στοιχείο της περιπέτειας.
2 Κεντρικό αεροδρόμιο THF
Το αεροδρόμιο Τέμπελχοφ του Βερολίνου, αλλοτινό καμάρι της ναζιστικής Γερμανίας και μνημείο του επεκτατισμού της, είναι σήμερα ένα κτίριο που η χώρα δεν θέλει να θυμάται και το χρησιμοποιεί ως ανύπαρκτο κράτος μέσα στο κράτος – ένας χώρος προσωρινής φιλοξενίας όσων αιτούνται πολιτικό άσυλο.
Αναμνήσεις από ένα ταξίδι στη Λιθουανία του Τζόνας Μέκας
Ένα φιλμικό ημερολόγιο σε τρία επεισόδια με επίκεντρο την επιστροφή του σκηνοθέτη Τζόνας Μέκας και του αδερφού του στη Λιθουανία και την περιοχή όπου μεγάλωσαν, 27 χρόνια μετά την αναγκαστική φυγή τους.
Εκεί κάτω της Σαντάλ Ακερμάν
Η Σαντάλ Ακερμάν ήθελε πολλές φορές στην καριέρα της να μιλήσει για την εβραϊκή καταγωγή της, θεωρούσε όμως πως η αντικειμενικότητα της απόστασης που είχε από το κράτος του Ισραήλ δεν βοηθούσε. Όταν βρέθηκε σε ένα παραθαλάσσιο διαμέρισμα του Τελ Αβίβ πρώτη φορά στη ζωή της, άδραξε την ευκαιρία για μια γενναία εσωτερική εξομολόγηση.
Σήκωσέ το σαν κορίτσι της Μέι Ζαέντ
Κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι σε αυτόν τον πολύβουο και θορυβώδη δρόμο της Αλεξάνδρειας, σε μια γωνιά που δεν την πιάνει καλά καλά το μάτι, λειτουργεί ένα φυτώριο πρωταθλητών. Καθώς ξεδιπλώνεται η ιστορία της Ζεμπίμπα, που θεωρείται το επόμενο αστέρι στην ένδοξη παράδοση της γυναικείας άρσης βαρών στην Αίγυπτο, τρυπώνουμε στα άδυτα ενός αθέατου κόσμου, που θαρρείς και έχει εξοστρακιστεί από την κοινή θέα.
Ο γιος του μπακάλη, ο δήμαρχος, το χωριό κι ο κόσμος της Κλερ Σιμόν
Στο Λουσάς, στη Νότια Γαλλία, μια μικρή ομάδα ανθρώπων έχει μαζευτεί εκεί όπου κάποτε βρισκόταν το παντοπωλείο του χωριού. Ανάμεσα σε αμπελώνες και ανθισμένες κερασιές, καταστρώνεται ένα επιχειρηματικό πλάνο που δεν έχει προηγούμενο στον αγροτικό κλάδο: το στήσιμο μιας υπερσύγχρονης πλατφόρμας για την προβολή ντοκιμαντέρ στο ίντερνετ.
Το σπίτι του σκηνοθέτη του Μαρκ Άιζακς
Όταν αντιλαμβάνεται ότι η νέα του ταινία θα βρει χρηματοδότηση μόνο αν διαθέτει ισχυρές δόσεις από έγκλημα, σεξ ή διασημότητες, ένας σκηνοθέτης παίρνει την κατάσταση στα χέρια του και αποφασίζει να γυρίσει την ταινία στο σπίτι του!
Δημαρχείο του Φρέντερικ Γουάιζμαν
Στην πιο πρόσφατη ταινία του, ο Αμερικανός πρωτοπόρος του ντοκιμαντέρ παρατήρησης μας μεταφέρει στην καρδιά ενός σημαντικού κέντρου αποφάσεων. Το δημαρχείο της Βοστώνης είναι ένας ζωντανός οργανισμός, όπου τα μέσα και τα έξω της Δημόσιας Διοίκησης συναντούν τις καθημερινές ανάγκες ενός ετερόκλητου σμήνους πολιτών.
Πόλεμος κι ειρήνη του Μάσιμο Ντ’Ανόλφι
Μια εκθαμβωτική περιήγηση στη διαχρονική επαφή ανάμεσα στον κινηματογράφο και στον πόλεμο, με αφετηρία την πρώτη τους «συνάντηση», την ιταλική εισβολή του 1911 στη Λιβύη, και τερματικό σταθμό το σήμερα.
Τζόγος, θεοί και LSD του Πίτερ Μέτλερ
Ένα επικό ταξιδιωτικό ημερολόγιο παρουσιάζεται σε όλη τη μεγαλοπρέπειά του σε τρεις ώρες μέσω μιας υβριδικής φόρμας που ενώνει διαφορετικές χώρες, κουλτούρες και ανθρώπους. Υπέρβαση, άρνηση για τον θάνατο, σχέση με τη φύση και ψευδαίσθηση ασφάλειας.